Forums Remontées Mécaniques: TSD4 Angel (†) - Sunshine Village (Alberta) - Forums Remontées Mécaniques

Aller au contenu

• 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • Vous ne pouvez pas commencer un sujet
  • Vous ne pouvez pas répondre à ce sujet

TSD4 Angel (†) - Sunshine Village (Alberta) Poma of America - 1988>2024

#21 L'utilisateur est hors-ligne   Malou 

• TSF6 de la Salla
  • Voir la galerie
  • Groupe : Membres
  • Inscrit(e) : 20-octobre 18

Posté 13 mai 2024 - 17:52

Le TSD4 Angel Express a tourné pour la dernière fois hier, 12 mai 2024.

Citation

This upcoming Mother’s Day, May 12th, will mark the last flight for our beloved Angel Express.

Since 1988 Angel Express has been flying skiers and Snowboarders up a vertical rise of 1,244 ft. in just over five minutes. Once dubbed Angel Flight Express, the high-speed lift made Sunshine history as it was the first high speed quad in the Canadian Rockies.

“I remember the look of disbelief as skiers and snowboarders would zoom into the top station,” says long time Sunshiner Don Beaulieu. “High-speed quads were new, and skiers had this look on their face that they weren’t quite sure the lift would slow down in time.”

As a resort, Angel Express transformed how Banff Sunshine was skied. The lift created longer ski runs for guests to enjoy, and transported people up the mountain faster than they could ski down.

At Banff Sunshine, it is our mission to operate a resort worthy of its home in Canada’s Oldest National Park, Banff National Park. With the lens of improved visitor experience, this summer we will be replacing our oldest highspeed quad, Angel Express, with a new state of the art six passenger high speed luxury express lift, complete with direct drive, heated bucket seats, foot rests, and a yellow bubble. Construction on our new “Super Angel” lift will begin May 13th.

Join us on Mother’s Day, to say “ski you later” to our first ever high-speed quad. Your last chance to ride this current carnation of Angel is on Sunday, May 12th. If you have special memories of riding Angel, we’d love to hear them.

Angel Express (in its current form) will be disassembled and moved to Castle Mountain Resort. The southern Alberta Resort is excited to welcome Angel into their current lift fleet.

Construction on Super Angel will take place this summer, to ensure the lift is ready to ferry skiers and snowboards up the 1,244 ft come November 2024.

Image IPB

Sources : https://www.skibanff...ngels-last-call & https://www.facebook...737990663150138

J'ai mis en gras quelques passage intéressants. Le TSD4 sera réimplanté à Castle Mountain Resort et la nouvelle remontée sera nommée "Super Angel Express" avec des sièges premium (les premiers au Canada?) de Leitner. Ce sera la 2e chaise à bulle de Banff Sunshine.

Image IPB
Source : Lift Blog

Un petit souvenir de ma visite à Sunshine en 2022 :
Image IPB

Ce message a été modifié par Malou - 13 mai 2024 - 17:56 .

4

#22 L'utilisateur est en ligne   Québécois 

• FUN de la Grande Rochette
  • Voir la galerie
  • Groupe : Membres+
  • Inscrit(e) : 05-mars 23

Posté 13 mai 2024 - 20:14

Merci beaucouo Malou pour le suivi ! Je suis heureux d'apprendre que le télésiège connaîtra une seconde vie. Je vais à Sunshine Village et à Lake Louise l'an prochain donc j'ai hâte de photographier les deux nouvelles remontées !
Rédaction/Traduction/aide de reportages ; contactez-moi en MP !

La vie c'est comme une remontée mécanique : Il y a des hauts et des bas.
2

#23 L'utilisateur est hors-ligne   Malou 

• TSF6 de la Salla
  • Voir la galerie

Posté 14 mai 2024 - 01:06

Et voilà un détail supplémentaire, Angel Express va remplacer le green chair à Castle Mountain...

Citation

ANGEL EXPRESS QUAD TO REPLACE GREEN CHAIR
Castle Mountain Resort, Alberta (April 1, 2024) – Castle Mountain Resort is proud to announce that it has finalized plans for the re-installation of the recently acquired Angel Express Quad, from Sunshine Village, at Castle Mountain Resort. The resort intends to use its new acquisition to replace the existing Green Chairlift, which currently services Castle’s learning area.

With Angel Chair being significantly longer than the existing Green Chair, only 4 of Angel’s 23 towers will need to be used once reinstalled. The resort intends to only use the best looking 4 towers for the lift and then use the remaining 19 towers in an eye-catching multi-story art piece, adjacent to the north parking lot, visible to all guests arriving at the resort.

While some may question the rationale behind using less than 10 percent of Angel, once reinstalled at Castle, the resort’s General Manager insists that this is the best use of the new chairlift. “We are committed to accelerating learning with the new high speed quad chair” said Al Pine, Castle Mountain Resort’s GM. “With this new, express lift, people will learn the sport twice as fast as they’ve been able to, in the past. You can’t beat that!”

With the 100 excess chairs that will not fit on the shortened lift, the resort plans use 50 of them to install spectator seating at the bottom of the Chutes to provide guests with front row seats to the longest uninterrupted fall line skiing in North America. The remaining 50 seats will be installed along North Road for guests to use as rest stops to avoid leg fatigue.

If that all sounds a little bit outlandish, it’s because it totally is – there isn’t an ounce of truth to any of the above (outside of the fact that we are indeed still acquiring Angel Express from Sunshine). We hope you had a laugh or, at the very least, an eyeroll. A hearty April Fools to you and yours, from the Castle team.

In all seriousness, planning for the subsequent reinstallation of Angel Chair, at Castle Mountain Resort, continues. The resort’s Board of Directors and Senior Leadership continues to work diligently on a plan for Angel, with a reinstallation location and timeline to be announced in the months to follow.

https://www.skicastl...ce-green-chair/

Ou pas... Le message ayant été posté le 1er avril ;)
Sérieusement, il y a beaucoup de potentiel à Castle Mountain surtout pour étendre le domaine si on se fit à leur master plan.

Voir le messageQuébécois, le 13 mai 2024 - 20:14 , dit :

Je vais à Sunshine Village et à Lake Louise l'an prochain

Chanceux! Il te reste de la place dans tes bagages? :ph34r:

Ce message a été modifié par Malou - 14 mai 2024 - 01:10 .

2

#24 L'utilisateur est en ligne   Québécois 

• Voir la galerie

Posté 14 mai 2024 - 01:15

Oui, j'apprends aujourd'hui que Castle Mountain réutilisera ce télésiège. Je pensais que c'était la fin de ce modèle spécial de gare Poma of America ! Heureusement non.

Dans ma valise je ne sais pas mais si tu est petit et mince peut-être que tu rentreras dans mon sac de skis B)

1

#25 L'utilisateur est en ligne   Québécois 

• Voir la galerie

Posté 05 juin 2024 - 13:13

Quelques images du démantèlement du TSD4 Angel :
https://www.instagra...310&img_index=1

0

#26 L'utilisateur est hors-ligne   Malou 

• TSF6 de la Salla
  • Voir la galerie

Posté 21 août 2024 - 12:24

Sunshine a partagé une photo des chaises de Super Angel qui sont arrivé à Banff :
Image IPB

Source : Facebook
2

#27 L'utilisateur est en ligne   Québécois 

• Voir la galerie

Posté 22 août 2024 - 21:37

Elles sont jolies et semblent confortable ! Hâte de les essayer l'hiver prochain lol

0

#28 L'utilisateur est hors-ligne   Malou 

• TSF6 de la Salla
  • Voir la galerie

Posté 12 septembre 2024 - 03:00

Photos du terminal de Super Angel. Les couleurs de la gare sont... peu inspirantes...

Image IPB
Image IPB
Image IPB
Source : https://x.com/liftbl...976842409177354
2

#29 L'utilisateur est en ligne   Québécois 

• Voir la galerie

Posté 12 septembre 2024 - 10:59

Mais quelle horreur !!

1

#30 L'utilisateur est hors-ligne   Wh20shredder 

• TSD4 du Plan du Four
  • Inscrit(e) : 01-mai 25

Posté 07 mai 2025 - 04:28

Voir le messageskierdude9450, le 09 avril 2008 - 02:31 , dit :

Ce type de gare est très unique. Il a été faite durant l'année 1988 seulement, et il n'ya que trois télésièges avec ce type de gare. Le TSD4 Ranier Express présenté par Rodo_Af à Crystal Mountain est une autre TSD de ce type. Bien qu'il n'existe pas de nom officiel pour ce style, son pseudo est «Angel» en raison de ce TSD. Il incorpore les conceptions à la fois du Competition et de l'Alpha Evolutif, mais le moteur est au-dessus. ;)

Cette gare est en effet le "competition prototype"
0

#31 L'utilisateur est hors-ligne   Wh20shredder 

• TSD4 du Plan du Four

Posté 07 mai 2025 - 04:30

Voir le messageQuébécois, le 14 mai 2024 - 01:15 , dit :

Oui, j'apprends aujourd'hui que Castle Mountain réutilisera ce télésiège. Je pensais que c'était la fin de ce modèle spécial de gare Poma of America ! Heureusement non.

Dans ma valise je ne sais pas mais si tu est petit et mince peut-être que tu rentreras dans mon sac de skis B)

Désormais c'est le Stagecoach express pour ouvrir une nouvelle expansion à Castle Mountain, construction commence maintenant��

Ce message a été modifié par Wh20shredder - 07 mai 2025 - 04:31 .

1

#32 L'utilisateur est hors-ligne   Adrien74 

• FUN des Marmottes III
  • Voir la galerie
  • Inscrit(e) : 02-juin 08

Posté 10 mai 2025 - 09:15

Cette gare est un modèle performant, utilisant les lanceurs performance de la gamme alpha évolutif auquel ont n’a griffé le block moteur dans la structures pour économiser l’emprise aux sols.La compétition est une autre structure différente.
0

#33 L'utilisateur est hors-ligne   Wh20shredder 

• TSD4 du Plan du Four

Posté 10 mai 2025 - 16:32

Voir le messageAdrien74, le 10 mai 2025 - 09:15 , dit :

Cette gare est un modèle performant, utilisant les lanceurs performance de la gamme alpha évolutif auquel ont n’a griffé le block moteur dans la structures pour économiser l’emprise aux sols.La compétition est une autre structure différente.

Mécaniquement, il est très similaire au Compétition, juste des enclos de terminal différents. Le performant est aussi biens plus grand.
0

#34 L'utilisateur est hors-ligne   Wh20shredder 

• TSD4 du Plan du Four

Posté 10 mai 2025 - 16:35

Voir le messageMalou, le 13 mai 2024 - 17:52 , dit :

Le TSD4 Angel Express a tourné pour la dernière fois hier, 12 mai 2024.

Citation

This upcoming Mother’s Day, May 12th, will mark the last flight for our beloved Angel Express.

Since 1988 Angel Express has been flying skiers and Snowboarders up a vertical rise of 1,244 ft. in just over five minutes. Once dubbed Angel Flight Express, the high-speed lift made Sunshine history as it was the first high speed quad in the Canadian Rockies.

“I remember the look of disbelief as skiers and snowboarders would zoom into the top station,” says long time Sunshiner Don Beaulieu. “High-speed quads were new, and skiers had this look on their face that they weren’t quite sure the lift would slow down in time.”

As a resort, Angel Express transformed how Banff Sunshine was skied. The lift created longer ski runs for guests to enjoy, and transported people up the mountain faster than they could ski down.

At Banff Sunshine, it is our mission to operate a resort worthy of its home in Canada’s Oldest National Park, Banff National Park. With the lens of improved visitor experience, this summer we will be replacing our oldest highspeed quad, Angel Express, with a new state of the art six passenger high speed luxury express lift, complete with direct drive, heated bucket seats, foot rests, and a yellow bubble. Construction on our new “Super Angel” lift will begin May 13th.

Join us on Mother’s Day, to say “ski you later” to our first ever high-speed quad. Your last chance to ride this current carnation of Angel is on Sunday, May 12th. If you have special memories of riding Angel, we’d love to hear them.

Angel Express (in its current form) will be disassembled and moved to Castle Mountain Resort. The southern Alberta Resort is excited to welcome Angel into their current lift fleet.

Construction on Super Angel will take place this summer, to ensure the lift is ready to ferry skiers and snowboards up the 1,244 ft come November 2024.

Image IPB

Sources : https://www.skibanff...ngels-last-call & https://www.facebook...737990663150138

J'ai mis en gras quelques passage intéressants. Le TSD4 sera réimplanté à Castle Mountain Resort et la nouvelle remontée sera nommée "Super Angel Express" avec des sièges premium (les premiers au Canada?) de Leitner. Ce sera la 2e chaise à bulle de Banff Sunshine.

Image IPB
Source : Lift Blog

Un petit souvenir de ma visite à Sunshine en 2022 :
Image IPB

Ce qui me dérange c'est que Sunshine mentent sur le fait qu'ils ont le "premier" TSD aux rocheuses. Nakiska avait deux TSD Avant Sunshine, Silver (1985) et Olympic (1987). Donc vu que Nakiska est aussi dans les rocheuses, Angel serait le #3.
0

• 2 Pages +
  • 1
  • 2