Forums Remontées Mécaniques: [Monde] Les projets pour 2018 - Forums Remontées Mécaniques

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[Monde] Les projets pour 2018

#121 L'utilisateur est hors-ligne   louislp 

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Posté 03 juin 2018 - 23:40

@juliomanizales

4000 p/h ¿ cómo es posible con una TCD10 y una velocicad de 5 m/s ?
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#122 L'utilisateur est hors-ligne   Rodo_Af 

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Posté 04 juin 2018 - 01:35

>> Merci Julio !! So 2 nuevos cable in Medellin !
>> Louislp : Le débit d'un appareil n'est pas lié à sa vitesse, mais à la fréquence des départs fois le nombre de places du véhicule...

A Medellin : on devrait avoir 10 places assises + 2 debout... Soit en théorie 12 personnes par cabines...
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#123 L'utilisateur est hors-ligne   juliomanizales 

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Posté 04 juin 2018 - 04:31

Voir le messagelouislp, le 03 juin 2018 - 23:40 , dit :

@juliomanizales

4000 p/h ¿ cómo es posible con una TCD10 y una velocicad de 5 m/s ?

Cuando son los primeros datos de las lineas a construir, no son muy acertadas las características de los periodistas " agradezco a © rutanoticias " por la imagen.

Voir le messageRodo_Af, le 04 juin 2018 - 01:35 , dit :

>> Merci Julio !! So 2 nuevos cable in Medellin !
>> Louislp : Le débit d'un appareil n'est pas lié à sa vitesse, mais à la fréquence des départs fois le nombre de places du véhicule...

A Medellin : on devrait avoir 10 places assises + 2 debout... Soit en théorie 12 personnes par cabines...

Gracias a ti Rodo por este dato particular para el calculo de " Débit " en la linea; aunque la manera exacta y puntual de tener Les caractéristiques de l'installation 100% técnicos, es detallando el reportaje en RM.net. Image IPB
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#124 L'utilisateur est hors-ligne   louislp 

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Posté 04 juin 2018 - 09:53

@Rodo_Af je suis d'accord mais quand on voit qu'une TCD10 très performante comme la Tovière à Tignes se contente de 3300 p/h j'ai du mal à comprendre qu'avec les mêmes cabines certes remplies à fond avec 12 personnes on peut atteindre 4000 p/h.

Ce message a été modifié par louislp - 04 juin 2018 - 09:53 .

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#125 L'utilisateur est hors-ligne   Siachoquero 

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Posté 04 juin 2018 - 18:18

Don't really understand why they keep using 5 m/s instead of 6 m/s the maximum speed for Poma TCD's.
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#126 L'utilisateur est hors-ligne   Clément05 

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Posté 04 juin 2018 - 18:20

Siachoquero, Poma's TCDs can run at 6 m/s and some of them are running at this speed ;)

Ce message a été modifié par Clément05 - 04 juin 2018 - 18:20 .

Reprise de mes photos et contenus interdite sans autorisation au préalable.
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#127 L'utilisateur est hors-ligne   Siachoquero 

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Posté 05 juin 2018 - 20:41

Voir le messageClément05, le 04 juin 2018 - 18:20 , dit :

Siachoquero, Poma's TCDs can run at 6 m/s and some of them are running at this speed ;)


I did not understand your answer, did I say somewhere that Poma's TCD's do not run at 6 m/s?

I said: Why they keep using 5 m/s on urban ropeways when they should be using maximum speed.
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#128 L'utilisateur est hors-ligne   Clément05 

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Posté 05 juin 2018 - 21:10

But Poma's TCDs aren't always running at 5 m/s systematically ... ? Maybe a choice from the operator ?

EDIT : You didn't said in your last message you were talking about urban ropeways, more clear now ;)

Ce message a été modifié par Clément05 - 05 juin 2018 - 21:12 .

Reprise de mes photos et contenus interdite sans autorisation au préalable.
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#129 L'utilisateur est hors-ligne   Rodo_Af 

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Posté 06 juin 2018 - 02:08

Voir le messageSiachoquero, le 05 juin 2018 - 20:41 , dit :

I said: Why they keep using 5 m/s on urban ropeways when they should be using maximum speed.


For the company the cost if you are running at 6m/s or 5 m/s is not the same. And the materiels (Station, grips, all...), if you want to not use it to mutch and to keep it a long time... Go slowly... Ahahaha
For the passengers 5 m/s or 6 m/s it's the same... But not for the company who operate the lift.
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#130 L'utilisateur est hors-ligne   juliomanizales 

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Posté 06 juin 2018 - 03:23

Voir le messageRodo_Af, le 06 juin 2018 - 02:08 , dit :

Voir le messageSiachoquero, le 05 juin 2018 - 20:41 , dit :

I said: Why they keep using 5 m/s on urban ropeways when they should be using maximum speed.


For the company the cost if you are running at 6m/s or 5 m/s is not the same. And the materiels (Station, grips, all...), if you want to not use it to mutch and to keep it a long time... Go slowly... Ahahaha
For the passengers 5 m/s or 6 m/s it's the same... But not for the company who operate the lift.

Muy acertada tu respuesta Rodo, generalmente el TCD10 Manizales - Colombia opera a 3.8 m/s por que opera de las 06:00 h hasta las 22:00 h y es un consumo de energía eléctrica muy elevado Image IPB aqui lo podemos ver en su link oficial : https://cableaereomanizales.gov.co/

Otro factor importante es que operando a 5 m/s cuando hay paradas de emergencia es muy fuerte " el stop " y como lo pueden observar en este video mucha poblacion no usa el sistema por miedo a las alturas :


Ce message a été modifié par juliomanizales - 06 juin 2018 - 03:27 .

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#131 L'utilisateur est hors-ligne   j'ib 

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Posté 06 juin 2018 - 09:40

Voir le messagejuliomanizales, le 06 juin 2018 - 03:23 , dit :

Voir le messageRodo_Af, le 06 juin 2018 - 02:08 , dit :

Voir le messageSiachoquero, le 05 juin 2018 - 20:41 , dit :

I said: Why they keep using 5 m/s on urban ropeways when they should be using maximum speed.


For the company the cost if you are running at 6m/s or 5 m/s is not the same. And the materiels (Station, grips, all...), if you want to not use it to mutch and to keep it a long time... Go slowly... Ahahaha
For the passengers 5 m/s or 6 m/s it's the same... But not for the company who operate the lift.

Muy acertada tu respuesta Rodo, generalmente el TCD10 Manizales - Colombia opera a 3.8 m/s por que opera de las 06:00 h hasta las 22:00 h y es un consumo de energía eléctrica muy elevado Image IPB aqui lo podemos ver en su link oficial :
Otro factor importante es que operando a 5 m/s cuando hay paradas de emergencia es muy fuerte " el stop " y como lo pueden observar en este video mucha poblacion no usa el sistema por miedo a las alturas :


Es muy extraño de hacer functionar la telecabina a 3,8 m/s. Como es la asistencia en el medio del dia ??

Ce message a été modifié par j'ib - 06 juin 2018 - 09:40 .

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#132 L'utilisateur est hors-ligne   Rodo_Af 

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Posté 06 juin 2018 - 15:26

Ouvert en février 2018... Quelques photos de l'incroyable et hors-normes 3S Hon Tom, construit par Doppelmayr au sud Vietnam :

Bienvenue à An Thoi :
Image IPB

La plaque de l'appareil. Longueur 7899 mètres !
Image IPB

Le début de ligne...
Image IPB

... qui survole une plage bordant le village d'An Thoi :
Image IPB

Puis la ligne prend "le large"...
Image IPB

... va d'îlots en îlots dans le golf de Thaïlande :
Image IPB

Une cabine Taris en ligne :
Image IPB

Intérieur d'une cabine Taris...
Image IPB

... avec de très nombreuses aérations...
Image IPB

... notamment de façade !
Image IPB

Souvenirs Doppelmayr et Cwa remis pour l'inauguration de l'appareil !
Image IPB

:)

Photos :
Rodo_Af
9

#133 L'utilisateur est hors-ligne   Siachoquero 

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Posté 06 juin 2018 - 16:29

Voir le messageRodo_Af, le 06 juin 2018 - 02:08 , dit :

Voir le messageSiachoquero, le 05 juin 2018 - 20:41 , dit :

I said: Why they keep using 5 m/s on urban ropeways when they should be using maximum speed.


For the company the cost if you are running at 6m/s or 5 m/s is not the same. And the materiels (Station, grips, all...), if you want to not use it to mutch and to keep it a long time... Go slowly... Ahahaha
For the passengers 5 m/s or 6 m/s it's the same... But not for the company who operate the lift.


Well 5 and 6 is not the same, let's have them run on 3 m/s it will be cheaper then :)

Ropeways already are quite slow mode of transit and making them even slower does not really benefit.
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#134 L'utilisateur est hors-ligne   Siachoquero 

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Posté 06 juin 2018 - 16:34

Voir le messagejuliomanizales, le 06 juin 2018 - 03:23 , dit :

Muy acertada tu respuesta Rodo, generalmente el TCD10 Manizales - Colombia opera a 3.8 m/s por que opera de las 06:00 h hasta las 22:00 h y es un consumo de energía eléctrica muy elevado Image IPB aqui lo podemos ver en su link oficial : https://cableaereomanizales.gov.co/

Otro factor importante es que operando a 5 m/s cuando hay paradas de emergencia es muy fuerte " el stop " y como lo pueden observar en este video mucha poblacion no usa el sistema por miedo a las alturas :




The limited speed would be the reason I would never use the ropeway.
3,8 m/s? this is just ridiculous. They can also stop it or demolish it if they do not want to pay the bills.

Or they can also not even build it :)

This dona Gloria is just a one person.

South american urban ropeways are MUCH USED.

Fear of height, what does this has to do with the speed?

Have seen no arguments here.
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#135 Invité_001_*

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Posté 06 juin 2018 - 16:55

Impressionnant cette ligne au Vietnam qui "prends le large" comme tu le dis si bien Rodo... c'est vraiment le 3S de la démesure !
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#136 L'utilisateur est hors-ligne   louislp 

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Posté 06 juin 2018 - 17:47

C'est un effet d'optique ou bien le pylône de la photo puis la ligne prend "le large" sur le 3S n'est pas utilisé ?
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#137 L'utilisateur est hors-ligne   juliomanizales 

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Posté 07 juin 2018 - 01:33

Voir le messagej, le 06 juin 2018 - 09:40 , dit :

Es muy extraño de hacer functionar la telecabina a 3,8 m/s. Como es la asistencia en el medio del dia ??


Funciona mas en horas de la mañana cuando las personas se desplazan hacia el trabajo y en horas de la noche que vuelven, pero tengo entendido que los fines de semana " sábado y domingo " puede trabajar a 5 m/s por que es también visitado por turistas ( no es 100% acertado su uso todos los fines de semana a esta velocidad máxima )

Voir le messageSiachoquero, le 06 juin 2018 - 16:34 , dit :

The limited speed would be the reason I would never use the ropeway.
3,8 m/s? this is just ridiculous. They can also stop it or demolish it if they do not want to pay the bills.

Or they can also not even build it Image IPB

This dona Gloria is just a one person.

South american urban ropeways are MUCH USED.

Fear of height, what does this has to do with the speed?

Have seen no arguments here.


Es muy entendible tu respuesta, pero yo trabaje 2 años como mecánico en este TCD10 Manizales y lo comparto por saber del tema; se construye esta linea para no gastar 30 minutos en bus si no solo 15 en teleférico, se construyen en América Latina para ayudar a la población de escasos recursos y necesitan ahorrar gastos como por ejemplo electricidad para hacerlos sostenibles, y doña Gloria no es toda la población " pero si mucha que me han dicho personalmente que no lo usan por miedo a las alturas "
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#138 L'utilisateur est hors-ligne   Siachoquero 

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Posté 08 juin 2018 - 18:41

Voir le messagejuliomanizales, le 07 juin 2018 - 01:33 , dit :

Es muy entendible tu respuesta, pero yo trabaje 2 años como mecánico en este TCD10 Manizales y lo comparto por saber del tema; se construye esta linea para no gastar 30 minutos en bus si no solo 15 en teleférico, se construyen en América Latina para ayudar a la población de escasos recursos y necesitan ahorrar gastos como por ejemplo electricidad para hacerlos sostenibles, y doña Gloria no es toda la población " pero si mucha que me han dicho personalmente que no lo usan por miedo a las alturas "


The number of passengers transported says something different. I don't know about Manizales but gondolas in La Paz have enormous passenger flow.
The more they reduce the speed or time of work the less passengers will use it.
People need speed nowadays!
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#139 L'utilisateur est hors-ligne   Rodo_Af 

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Posté 09 juin 2018 - 10:57

Listing mis à jour.

>> Dferd can you have more informations about this lifts in Sheregesh ?
What is the names of the lifts ? Witch ski-center ? Look the model we use. Thanks.


Voir le messagedferd, le 23 mai 2018 - 14:09 , dit :


Sheregesh (Siberia) -
2018 - TSD4 (Mustag) second-hand Doppelmayr (comissioned)
2018 - TSD4 (Olympia) second-hand Doppelmayr (comissioned)
2018 - TSD4 (Utuya) second-hand Doppelmayr
2018 - TCD8 (Funsport)second-hand Doppelmayr

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#140 L'utilisateur est hors-ligne   dferd 

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Posté 09 juin 2018 - 16:18

Voir le messageRodo_Af, le 09 juin 2018 - 10:57 , dit :

Listing mis à jour.

>> Dferd can you have more informations about this lifts in Sheregesh ?
What is the names of the lifts ? Witch ski-center ? Look the model we use. Thanks.


Voir le messagedferd, le 23 mai 2018 - 14:09 , dit :


Sheregesh (Siberia) -
2018 - TSD4 (Mustag) second-hand Doppelmayr (comissioned)
2018 - TSD4 (Olympia) second-hand Doppelmayr (comissioned)
2018 - TSD4 (Utuya) second-hand Doppelmayr
2018 - TCD8 (Funsport)second-hand Doppelmayr



Here is some more info:

New lifts are shown at the attached map. All of them are second-hand lifts from the Alps. Sheregesh ski area has different owners at different sectors, who operate 17 lifts in total (currently).


Mustag (#12 on the map)

TSD4B is a second-hand Doppelmayr lift from the Alps, local design and supervision had been made by Skado (Russia), comissioned early this year:

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB

Image IPB



Olympia (#10 on the map)

Another second-hand TSD4B by Doppelmayr, also comissioned this February:

Image IPB

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Image IPB

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Image IPB

Image IPB

Image IPB



SportHotel (#13 on the map)

Second-hand TCD8 by Doppelmayr is currently under construction (photos from last fall). Features a mid-station:

Image IPB

Image IPB

Image IPB



Utuya (#3 on the map)

Second-hand TSD4 is currently under construction:
Lenght - 2212 m
Vertical drop - 495 m
105 chairs

Photo from last fall -
Image IPB

Another update from Russia:

Rosa Khutor will build a new gondola lift TCD10 (lenght 2 km) next summer with Doppelmayr at South face next to the existing Edelweiss TSD6 to increase capacity at this very popular sector. The lift is currently at design stage.

p.s.

Even though ropeway development in Crimea at the moment is doubtful and is a delicate matter due to sanctions it seems that at least one Doppelmayr lift (T-bar) has been installed there at local ski area last year (most likely it's a second hand lift):

Image IPB
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